2012-11-17
 11:20:45

LCHF knäcke

Ber om ursäkt för tomheten som ekat på bloggen. Tiden har inte räckt till. 
Jag är bättre på att uppdatera på Facebook. Det går fortare och är rätt smidigt.
Här kommer ett enkelt recept på lchf knäcke. Denna är så god, mättar bra
och går åt som smör i solsken.

1plåt:

1 dl solroskärnor
1 dl sesamfrön
0,5 dl hela linnfrön
1 dl krossade linnfrön
2 dl mandelmjöl
0,5 tsk havssalt
1 dl olja eller 1 dl kokosfett
2-2,5 dl kokande vatten.

Blanda alla torra ingredienser. Häll på fettet och det kokande vattnet.
Låt svälla någon minut.Bred ut smeten på bakpappersklädd plåt.
Jag lägger ett papper över smeten och kavlar ut den slät på plåten.
Grädda i 25 min på 150 grader. Ta sedan ut och skär i bitar.
Ställ in ytterligare i 20-25 min tills knäcken fått färg.
Sänk temperaturen till ca 50 grader och låt knäcken torka helt.
Öppna luckan lite då och då, använd inte varmluft.

Förvara i lufttät burk.


mille
PUBLICERAT: 2013-11-08, 21:58:01

Jo då jag hittade hit genom C Gynnings insta... så kul :)
Ha de gott!
Mille


mille
PUBLICERAT: 2013-11-08, 21:58:01

Jo då jag hittade hit genom C Gynnings insta... så kul :)
Ha de gott!
Mille



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: